در دهههای اخیر، با گسترش آموزش عالی در ایران و تأسیس دانشگاههایی همچون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیامنور، تحولی گسترده در ساختار آموزش دانشگاهی کشور رخ داد. این تحول، هرچند در ابتدا با هدف رفع نیازهای آموزشی، افزایش دسترسی به تحصیلات دانشگاهی و تمرکززدایی از آموزش عالی صورت گرفت، اما پیامدهایی چندوجهی نیز به […]
دسته: آموزش

ارزشیابی کیفی توصیفی نیز بدون بررسی همه جانبه آن با شرایط روز ایران با الگوبرداری از کشورهای دیگر همچون فنلاند وارد ایران شد. به عبارتی یک مبحث جدید وارداتی که حتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اجرا نمی شود. این ارزشیابی محاسن بسیاری دارد اما اگر به عنوان یک چرخ دنده یا مهره در جایگاه خود قرار بگیرد.

دکان های مدرک دهی یا صنعت فاسد دانشگاهی دکان هایی مدرک فروشی به نام دانشگاه آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و … پس از انقلاب 1357 اعتبار مدرک دانشگاهی را سوزاند به گونه ای که خودتان همینک می توانید ببینید. آیا مدرک لیسانس در ایران ارزش خاصی دارد؟ آیا مدرک فوق لیسانس ارزش خاصی […]
به نظر من این منطق ضعیف ایرانی ها باعث شده است که در مسائل اجتماعی و سیاسی و علمی نتوانند پیشرفت خوبی داشته باشند و همیشه دچار مشکلاتی هستند.

هدف دانشگاه تنها دادن مدرک تحصیلی نیست بلکه هدف اصلی تولید دانش جهت استفاده بشر و رشد و تعالی او است اما ماهیت و هدف دانش در ایران تغییر کرده است و این چنین همه ساختار علمی ایران زیر سوال رفته و نابود شده است.

دانش و مدرک تحصیلی با توجه به وضعی که در ایران به وجود آورده اند از نظر ماهیت و وجود دچار ضعف و نیستی شده است و این موضوع را باید از دانشگاهیان و استادان خواست که چه می کنند با وجود مسئولیتی که دارند.

دانش و دانشگاه های ایران بعد از انقلاب به دلیل ایجاد سهمیه های تحصیلی مختلف و همچنین شیوع دانشگاه های آزاد و پیام نور به سمت صنعت مقاله و پایان نامه سازی های تقلبی حرکت کرد و بی اعتبار و سلاخی شد
وجود هر گونه رانت و سهمیه کنکور یا تحصیلی و استخدامی در ساختار حکومت، دولت و اجتماع ایران، خارج از منطق انسانی و اجتماعی است و برای مصالح ایران باید حذف گردند.
با حذف هر گونه سهمیه استخدامی و تحصیلی از ساختار حکومت و دولت و جامعه ایران، شاید بتوان حداقل نسل های بعد را از چنین ساختار نابود کننده ای نجات داد.